Treinreizen hebben hun eigen soort romantiek. Voeg daar een ontwerp aan toe dat volledig in het teken staat van een wereldbekend luxemerk, en je hebt volop onze aandacht. Deze beelden werden gegenereerd met artificiële intelligentie en tonen drie treinen die elk een andere luxenaam vertegenwoordigen. Dat wij graag dromen, wist je waarschijnlijk al langer dan vandaag. Stap mee op bij je fantasievoertuig naar keuze: Chanel, Louis Vuitton of Gucci.
Moest het Franse Chanel een eigen trein hebben, dan was die zeker vintage. Terwijl je je van de ene zwart-witte wagon naar de andere begeeft, raast het landschap voorbij. Sierlijk gedrapeerde gordijnen, klassieke luchters en dramatische contrasten kenmerken het interieur. In de gemeenschappelijke wagon geniet je van een drankje en een maaltijd, terwijl kleine wandlampen het vintage gevoel nog meer versterken. In de suites kan je languit ontspannen in sofa’s en een royaal opgemaakt bed. Let in de badkamer zeker op de meerdere spiegels, compleet met fraaie kaders. Op de vloer pronken tegelpatronen en overal waar je kijkt, vind je de exclusiviteit van het luxekleding merk terug.
Louis Vuitton spreekt een taal van bruintinten. Beige en goud vullen het palet aan, net als het veelvuldig gebruikte logo natuurlijk. In de lounge kan je je in een comfortabele fauteuil nestelen, compleet met zijtafeltje voor het ultieme gemak. De eetwagon voorziet een uitgebreid diner, omgeven door prachtige lambrisering in donker hout. Als eyecatcher duiden we onmiddellijk de douche aan, want die pronkt in het midden van je privéwagon, waar een stapel zachte badhanddoeken je mee opwacht. Op de vloer en in de cabine zelf keert het logo opnieuw terug. De geschiedenis van het merk is duidelijk mee aan boord, aangezien boven het hoofdeinde van het bed een oude foto prijkt en het algehele ontwerp stevig teruggrijpt naar de authentieke sfeer van het merk.
Derde in het rijtje is Gucci. Typerend voor het merk zie je in deze trein groen en rood de kop opsteken. Een intieme bar is goed voor speciale cocktailavonden met een gouden randje. Gedetailleerde gestoffeerde barkrukken passen perfect bij het delicate glaswerk. De gemeenschappelijke wagon moet je zeker bezoeken omwille van de modeontwerpen die er aan de muren hangen en de technologie die in de tafels verwerkt werd. Tegelijkertijd ligt de nadruk overal op comfort, wat zich vertaalt in vele kussens, dekens en zachte stoffen. Flamboyant in exact de juiste mate en een ervaring van begin tot eind, dat is hoe een reis er hier uitziet.
Met artificiële intelligentie krijgen droomwerelden vorm. Een merk is zoveel meer dan de producten die het uitbrengt; er schuilt een volledige esthetiek en filosofie achter die, indien sterk en uitgebreid genoeg, duidelijk weerspiegeld kunnen worden in een interieurconcept. Deze specifieke toepassing op treinen wakkert onze belangstelling met extra vuur aan. Misschien worden deze beelden wel sneller gerealiseerd dan we denken!
Blijf je graag op de hoogte van het beste dat België te bieden heeft qua architectuur, interieur, vastgoed, lifestyle en meer? Volg dan @realliving_magazine op Instagram voor een dagelijkse dosis inspiratie.
Verkoop: Immo Christophe Colpaert
Uitvoering: De Coene
Los meubilair: RR interieur
Schilderwerk: Maison Peinture